...

Turizm Fakültesi

Çarşamba Seminerlerinin Bu Haftaki Konusu: ’’Bilinçaltı Reklam ‘’
15/05/2014

Çarşamba Seminerleri'nde bu hafta,  ’’Bilinçaltı Reklam ‘’ isimli çalışma, Araştırma Görevlisi Eda Özgül  tarafından sunuldu.


Araştırma Görevlisi Eda Özgül  seminer konusunu şu şekilde özetlemektedir: Bilinçaltı reklam, gözle algılanamayacak kadar kısa süreli sinema ya da televizyon reklamı veya sadece bilinçaltı düzeyde algılanabilecek kadar kısa verilmiş söz, resim ve biçimlerden oluşan reklamlardır. Bilinçaltı reklamlar ürün yerleştirme, 25 kare tekniği gibi tekniklerle yapılmaktadır. Bu nedenle kişiler bilinçaltı reklamlara maruz kaldığını fark etmemektedirler. Televizyon reklamlarında, filmlerde, çizgi filmlerde ve şarkılarda bilinçaltı reklama çok fazla yer verilmektedir. Bilinçaltına işlenen konular kişilerin davranışlarına yön verdiği için bir çok ülkede yasaklanmıştır.  Türkiye'de bu konu ile ilgili hukuki düzenlemeler yapılmaktadır ve bilinçaltı reklam yapılması yasaklanmıştır.