...

Turizm Fakültesi

Turizm İşletmeciliği Bölümü Ders İçerikleri

 Ders: İNGİLİZCE I     Dönem: 1

                                                                                                   Kredi: (12-0)12

Başlangıç düzeyde kelime hazinelerini geliştirme, hedef dilde dört temel beceri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma yeteneklerine yönelik çalışmalar.

 

Ders Kitabı

New Headway Elementary

 

Yardımcı Ders Kitapları

Work Book, Teacher Book, Basic English Grammar, Longman English Dictionary, Oxford Bookworm Stage 1-2 ve Grpewine Video Book 1

Ders: TÜRKÇE I          Dönem:1

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Türkçeyle ilgili temel bilgiler, dili sözlü ve yazılı anlatımda doğru, açık ve etkili kullanma becerilerinin kazandırılması ve gerekli uygulamaların yapılması; Heceleme Kuralları; Sıfatlar ve Zamirler; Cümlenin Yapısı; Cümlenin Unsurları; Makale ve Rapor Yazma; Kompozisyon Yazma.

 

Ders Kitabı

Yeşilöz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon. Ankara: Pelikan Yayınları.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Aktaş, Ş. (2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.

Ağca, H. (1999). Yazılı Anlatım. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayınları.

Ders: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I     Dönem: 1

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Osmanlı İmparatorluğu: Dağılma Nedenleri ve Devleti Kurtarma Çabaları; Tanzimat Fermanı ve Sonrasındaki Gelişmeler, I. Meşrutiyet;  1. Dünya Savaşı ve Mütareke Dönemi; Mondros Mütarekesi Sonrası Osmanlı Topraklarında Yapılan İşgaller ve İşgale Karşı Yürütülen Faaliyetler; Atatürk ve Milli Hareket (Samsun'a Çıkışı, Amasya Tamimi, Erzurum ve Sivas Kongreleri ve Misak-ı Milli Kararları) ; Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılışı ve İç Ayaklanmalar; Kurtuluş Savaşı, 1. ve 2. İnönü Savaşları; Sakarya Savaşı; Mudanya Mütarekesi; Lozan Konferansı ve Anlaşması.

 

Ders Kitabı

Keskin, M. (2001). Türk İnkılabı ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Kayseri: Ufuk Kitabevi.

 

Ders: BİLGİSAYARA GİRİŞ    Dönem: 1

                                                                                                       Kredi: (2-1) 2

Derste Bilgisayarın temel fonksiyonları, donanımı , programları , vs . verildikten sonra Windows işletim sisteminin güncel olan versiyonu öğrencilere tanıtılır ve kullanmaları sağlanır . İkinci aşamada Office uygulamaları tanıtılır ve kullanımı sağlanır.  MS Office (Word, Excel, Powerpoint), Veri Tabanı Uygulamaları (Filemaker).

 

Ders Kitabı

Özen, A (2004).  İnternetten temin edilen güncel bilgisayar  bilgileri.

Ders: EKONOMİ         Dönem: 1

                                                                                                       Kredi: (3-0) 3

Ekonomi ile İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar, Ekonominin Tarihçesi ve Yöntemi; Kıtlık, Ekonomik Seçim ve Kıtlığın Çözümü; Fırsat Maliyeti; Talep ve Arz; Piyasa Dengesi (Arz, Talep, Fiyat ve Denge) Esneklik; Üretim ve Maliyetler; Piyasa Çeşitleri (Tam Rekabet, Tekel, Oligopol ve Tekelci Rekabet); Faktör Piyasaları ve Faktör Gelirleri, Kamusal Mallar ve Dışsallıklar; Mikro İktisattan Makro İktisada Geçiş ve Milli Gelir; Para ve Bankacılık, Enflasyon.

 

Ders Kitabı

Ertek, T. (2006). Temel Ekonomi. İstanbul: Beta Basım Yayım.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Parasız, İ. (2005). İktisadın ABC'si. Bursa: Ezgi Kitabevi.

Dinler, Z. (2003). İktisada Giriş. Bursa: Ekin Kitabevi.

 

Ders: TURİZM            Dönem:1

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Turizmle konusu ile ilgili kavramsal açıklamaları, Dünya ve Türk turizminin genel değerlendirmesi ile turizmin geçmişi ve geleceği konusundaki değerlendirmeleri kapsamaktadır. Turizmle İlgili Genel Kavramlar; Turizm Sistemi; Dünyada ve Türkiye'de Turizmin Gelişimi;; Turizm Çeşitleri; Turizm Talebi; Turizm Arzı; Turizmin Ekonomik Etkileri; Turizmin Sosyo-kültürel Etkileri; Turizmin Çevresel Etkileri;  Ulusal ve Uluslararası Turizm Örgütleri. Turizmde Geleceğe Yönelik Eğilimler

 

Ders Kitabı

Kuşluvan, Zeynep (2001). Genel Turizm (Ders Notu). Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Nevşehir.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Holloway, J. Christopher. (1991). The Business of  Tourism. (3 th Edition). London: Pitman

Davidson, Rob. (1991). Tourism. London: Pitman

Usta, Öcal. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık

 

Ders: İSTATİSTİK      Dönem: 1

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

İstatistik ile İlgili Genel Kavram ve Terimler; Olasılık; Evren (Anakütle ve Örnekleme/ Hipotez Testleri; Sıklık (Frekans) Hesaplama; Ki- Kare Hesaplaması; Merkezi eğilim Ölçüleri - Ortalama, Tepe Değer ve Ortanca; Dağılım Ölçüleri; Varyans ve Standart Sapma; Standart Değerin Hesaplanması (Z Değeri); t- Testleri; F-Testi (ANOVA); Korelasyon; Regresyon; Indeksler.

 

Ders Kitabı

Yüzer, A. F., Ağaoğlu, E., vd. (2003). İstatistik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Çil, B. (2004). İstatistik. Ankara: Detay Yayınları.

Başar, A. (1999). Uygulamalı İstatistik. İstanbul: Akif Yayınları.

 

Ders: İNGİLİZCE II    Dönem: 2

                                                                                                   Kredi: (12-0)12

Başlangıç düzeyde kelime hazinelerini geliştirme, hedef dilde dört temel beceri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma yeteneklerine yönelik çalışmalar.

 

Ders Kitabı

New Headway Elementary

 

Yardımcı Ders Kitapları

Work Book, Teacher Book, Basic English Grammar, Longman English Dictionary, Oxford Bookworm Stage 1-2 ve Grpewine Video Book 1

 

Ders: TÜRKÇE II        Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Dil; Dil ve Kültür İlişkisi; Dünya Dilleri Arasında Türkçe'nin Yeri; Türkçe'nin Gelişimi; Türkçe'de Seslerin Özellikleri

 

Ders Kitabı

Yeşilöz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon. Ankara: Pelikan Yayınları.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Aktaş, Ş. (2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.

Ağca, H. (1999). Yazılı Anlatım. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayınları.

Ders: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II

            Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Cumhuriyetin İlanı ve Sonraki Gelişmeler; Atatürk İlkeleri; Atatürk ve Reformlar; 1940'dan Sonra Türkiye'nin Dış Politikası.

 

Ders Kitabı

Keskin, M. (2001). Türk İnkılabı ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Kayseri: Ufuk Kitabevi.

 

Ders: AĞIRLAMA ENDÜSTRİSİNE GİRİŞ

           

Dönem: 2

           

Kredi: (2-0) 2

Ağırlama Endüstrisi ile İlgili Tanımlar; Ağırlama Endüstrisinin Alanı; Ağırlama Endüstrisinin Turizm Endüstrisi ile Yapısal ve Fonksiyonel İlişkileri;  Ağırlama Ürünü ve Boyutları; Konaklama Endüstrisi ve Temel İşlemleri; Yiyecek İçecek Endüstrisi ve Temel İşlemleri; Ağırlama İşlemleri Yönetimi; Ağırlama Endüstrisinde Yönetim Sözleşmeleri ve İmtiyaz Anlaşmaları.

 

Ders kitabı

İlhan, İ. (2004). Ağırlama Endüstrisine Giriş, Ders Notları, Nevşehir turizm İşletmeciliği ve  Otelcilik Yüksekokulu, Nevşehir.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Dittmer, P. R. (2002). Dimensions of the Hospitality Industry(3rd edition). New York: John Wiley & Sons, Inc..

Powers, T. and Barrows, C. W. (1999). Introduction to Management in the Hospitality  Industry (6th edition). New York : John Wiley and Sons, Inc.

Jones, P. (1996). Introduction to Hospitality Operations. London: Continuum, London.

Ders: İŞLETME

            Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

İşletme ile İlgili Temel Kavramlar; İşletmelerin Sınıflandırılması; İşletmelerin Amaçları; İşletmelerde Büyüklük ve Kapasite; Kuruluş Yeri ve İşletme Çevre İlişkileri; İşletmelerin Fonksiyonları (Yönetim, Üretim, Pazarlama, İnsan Kaynakları, Finans, Muhasebe, Araştırma ve Geliştirme); Çokuluslu İşletmecilik.

 

Ders Kitabı

Can, H., Tuncer, D., & Ayhan, D.Y.,(2002), Genel İşletmecilik Bilgileri, Ankara: Siyasal Kitabevi.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Aldemir, C., Ataol, B. ve Budak, G. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi. İzmir: Barış Yayınları.

Powers, T. and Barrows, C. W. (1999). Introduction to Management in the Hospitality  Industry (6th edition). New York : John Wiley and Sons, Inc.

Ders: TEMEL HUKUK

            Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Hukukla İlgili Temel Kavramlar; Hukukun Kaynakları; Hukukun Dalları; Hukuk Sistemi ve Türk Hukuk Sistemi; Yargısal Güç ve Düzenleyici Organlar.

 

Ders Kitabı

Kayar, İ. ve Üzülmez, İ. (2005). Hukukun Temel Kavramları. Ankara: Detay Yayıncılık.

 

Ders: TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI

            Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Coğrafya ve Turizm İlişkisi; Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı; Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı; Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turist Akışları; Türkiye'de Turizm ve Yerli Turist Akışı; Türkiye'deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz).

 

Ders Kitabı

Gürdal, M. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Muğla: Muğla Üniversitesi Yayınları.

Yardımcı Ders Kitapları

Zengin, B. (1999). Turizm Coğrafyası, Sakarya: SAÜ Basımevi.

Evliyaoğlu, S. (1996). Türkiye Turizm Coğrafyası, Ankara: G.Ü. Tic. Ve Tur.Eğ.Fakültesi Yayınları.

Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, İstanbul: Çantay Kitabevi.

Ders: İNGİLİZCE III

            Dönem:3

                                                                                                       Kredi: (8-0) 8

Orta Seviye; Orta Seviye İçin Dört Dil Becerisi: Okuma; Yazma; Dinleme ve Konuşma; Orta Seviye İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili geliştirmek ve pekiştirmek için kapsamlı faaliyetler.

 

Ders Kitabı

Headway Intermediate

Yardımcı Ders Kitapları

Farklı kitaplardan orta seviyede okuma parçaları, öğrenci çalışma kitabı ve kasetler.

 

Ders: YİYECEK İÇECEK SERVİSİ

            Dönem:3

                                                                                                       Kredi: (3-1) 3

Temel Kavramlar; Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması; Servis Araçları; Servise Hazırlanma; Üç Ana Yemek Servisi; Servis Çeşitleri; Servis İlkeleri; Sos Hazırlama ve Servis Etme; Şarap Servisi; Ziyafet Servisi; Bar ve Kokteyller; Yiyecek İçecek Kontrol.

 

Ders Kitabı

Sökmen, A. (2001). Servis Tekniği ve Uygulamaları. Ankara : Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Yörükoğlu, İ. ve Yörükoğlu, M.A. (1998). Konaklama-Ağırlama İşletmelerinde Servis Yönetimi (3. baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.

Yılmaz, E. (1994). Konaklama Tesislerinde Servis ve Bar Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Strianese, A. J. (1990). Dining Room and Banquet Management,  USA: Delmar Publishers Inc.

 

Ders: ÖNBÜRO VE YÖNETİMİ           Dönem:3

                                                                                                       Kredi: (3-1) 3

Önbüro Departmanının Önemi; Önbüro Departmanın Organizasyon Yapısı; Önbüro İşlemleri;  Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları; Rezervasyon Süreci; Rezervasyon Çeşitleri; Rezervasyon Durum Analizleri; Rezervasyonlarda Karşılaşılan İstisnai Durumlar; Resepsiyon Bölümü, Check-in ve Check-out İşlemleri; Önkasa Bölümü, Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri, Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları; Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri;  Oda Satış Süreci; Oda Satış Teknikleri; Oda Satışında Özel Durumlar; Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikayetleri.

Ders Kitabı

Emeksiz, M. ve Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Şener, Burhan. (2001). Otel İşletmeciliğinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Gökdeniz, A. (1999). Otel İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi.

Foster, L. D. (1992). Rooms at the Inn: Front Office Operations and Administration. Ohio: Macmillan/Mcgraw- Hill.

Ders: REKREASYON VE ANİMASYON

            Dönem: 3

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Temel Kavramlar; Rekreasyonun Tarihi Gelişimi; Rekreasyon Çeşitleri ve Özellikleri; Rekreasyon ve turizm İlişkisi; Animasyonun Tarihi Gelişimi; Animasyon Çeşitleri ve Özellikleri; Turizm ve Animasyon İlişkisi; Turizm Ürününün Bir Unsuru Olarak Animasyon; Animasyon Sisteminin Çalışma Esasları ve Genel İlkeleri; Animasyon Yönetimi.

 

Ders Kitabı

Karaküçük, S. Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Hazar, M. Oyunla Eğitim.

Hazar, A. Rekreasyon ve Animasyon.

Ders: TURİZM HUKUKU        Dönem: 3

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Turizm Endüstrisinde Kanun ve Yönetmelikler; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörleri ve Diğer Turizm Organizasyonları; Ulusal ve Uluslararası Turizm Örgütleri; Turizmde Tüketici Hakları.

 

Ders Kitabı

Kozak, N. (1999). Turizm Mevzuatı El Kitabı. Ankara: Turhan Kitabevi.

Yardımcı Ders Kitapları

Can, H. ve Güner, S. (1992). Turizm Hukuku ve Mevzuatı. Ankara: Adım Yayıncılık.

Andaç, F. (2004). Turizm Hukuku. Ankara: Seçkin Yayınevi.

 

Ders: SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ      Dönem: 3

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Bilim ve Bilimsel Düşünme; Araştırmanın Anlamı, Önemi ve Planlaması; Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri; Anket Tekniği; Örnekleme Türleri; Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri; Araştırma Raporu Yazma; Kaynak Gösterim Yöntemleri; Tez Yazımı; SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.

 

Ders Kitabı

Yüksel, A. ve Yüksel, F. (2004). Turizmde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Turhan Kitaevi.

Yardımcı Ders Kitapları

Altunışık, R., vd. (2002). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.

Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Ders: İNGİLİZCE IV

            Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (8-0) 8

Orta Seviye; Orta Seviye İçin Dört Dil Becerisi: Okuma; Yazma; Dinleme ve Konuşma; Orta Seviye İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili geliştirmek ve pekiştirmek için kapsamlı faaliyetler.

 

Ders Kitabı

New Headway Intermediate Coursebook.

Yardımcı Ders Kitapları

Farklı kitaplardan orta seviyede okuma parçaları, öğrenci çalışma kitabı ve kasetler.

Ders: YİYECEK İÇECEK YÖNETİMİ   Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Yiyecek İçecek Yönetimi Kapsamı ve Önemi; Yiyecek İçecek İşletmelerinde Bütçeleme;  Menü Planlaması ve Geliştirme; Yiyecek İçecekleri Fiyatlandırma; Yiyecek İçecek Bölümü Mutfak Planlaması; Yiyecek İçecek Kontrol Sistemi; Yiyecek Üretim Kontrolü ve Aşamaları; Gelir Kontrolü; İçecek Maliyet Kontrol süreci; İçecek Üretim Kontrolü; Ağırlama İşletmelerinde Ziyafet Organizasyonu.

 

Ders Kitabı

Aktaş, A. (2001). Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi (2. baskı). Antalya.

Yardımcı Ders Kitapları

Strianese, A. J. (1990). Dining Room and Banquet Management,  USA: Delmar Publishers Inc.

Sökmen, A. (2001). Servis Tekniği ve Uygulamaları, Ankara: Detay yayıncılık.

 

Ders: KAT HİZMETLERİ

            Dönem:4

                                                                                                       Kredi: (2-1) 2

Kat Hizmetlerinde Planlama ve Organizasyon; Diğer Bölümlerle İlişkiler; Kat Hizmetlerinde İletişim; Kat Hizmetlerinde Malzeme Yönetimi; Kat Hizmetlerinde Kontrol; Kat Hizmetlerinde Temizlik ve Dekorasyon; Kat Hizmetlerinde Hijyen; Kat Hizmetlerinde Güvenlik; Çamaşırhane Yönetimi.

 

Ders Kitabı

Kozak, A., Meryem (2005). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Seymen, O. A. ve Gül, M. K. (2004). Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Kurgun, H. (2004). Konaklama İşletmelerinde Odalar Bölümü Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ders: SEYAHAT ACENTACILIĞI VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ  Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Endüstrisinde Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinin Rolü ve Önemi; Paket Tur Hazırlanması ve Yönetimi; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri; Türkiye'deki ve Avrupa Birliği Ülkelerindeki Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü Endüstrilerinin Karşılaştırılması.

 

Ders Kitabı

İçöz, O. (2003). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi.

Yardımcı Ders Kitapları

Mısırlı, İ. (2002). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.

Buhalis, D. ve Licata, M. C. (2002). The Future of e-Tourism Intermadiares, Tourism Management, 23(3). 207-220.

Ders: GASTRONOMİ  Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Gastronomi ve İlgili Kavramlar; Gastronominin Bilimsel ve Sanatsal Boyutları; Bir Turistik Ürün ve Çekicilik Olarak Gastronomi; Ağırlama Endüstrisinin bir Boyutu Olarak Gastronomi; Gastronomi Turizmi ve Gastronomi Turizminin Gelişimi; Yeme Alışkanlık ve Geleneklerinin Gelişimi; Temel Beslenme İlkeleri; Yiyecek İçecek Türleri ve Bileşenleri; Yiyecek İçecek Üretim Teknikleri; Yiyecek Depolama ve Koruma; Yiyecek Zehirlenmesini Önleme; Yiyecek Güvenliği; Hijyen ve Sanitasyon Sağlamada Yönetim Aracı Olarak HACCP; Avrupa Gastronomisinin Genel Değerlendirilmesi.

 

Ders Kitabı

İlhan, İ. (1998). Gastronomi: Beslenme Bilimi ve Sanatı, Ders Notları, Nevşehir: Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.

Yardımcı Ders Kitapları

Harrison A.F. (1982).  Gastronomy, New Horizan Booksi Sussex.

Cracnel  and Nobis (1985). Practical, Professional Gastronomy, London: Macmillan.

 

Ders: İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU    Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

İş Hukukunun Temel Kavramları, Tarihçesi ve Kaynakları

İş Kanununun Uygulama Alanı ve İş Sözleşmesi; Şekli, Türleri

İşçi ve İşverenin Borçları

İş Sözleşmesinin Sona Ermesi, İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Sonuçları: Kıdem Tazminatı, Çalışma Belgesi

Çalışma Düzeni: Çalışma saatleri, Fazla Çalışma, Gece Çalışması, Ücretli tatil ve İzinler.

Sendikaların Tarihçesi ve Sendikaların kuruluşu, yapısı, faaliyetleri ve sona ermesi.

Sendika Üyeliği ve Üyelik Güvencesi

Toplu İş Sözleşmesi, Toplu İş Uyuşmazlıkları ve Toplu İş Uyuşmazlıklarının Çözümü

Toplu İş Uyuşmazlıklarında Grev ve Lokavt

Sosyal Güvenliğin Tarihçesi

Türkiye'de Sosyal Güvenlik Kuruluşları ve Sosyal Sigortalar Kanununun Kapsamı

Türkiye'de Sosyal Sigortaların Yönetimi ve Finansmanı

 

Ders Kitabı

Erkul, İ.& Karaca, N. (2004). Türk İş Hukuku. Eskişehir. Güzel, A & Okur, A. R. (2003) Sosyal Güvenlik Hukuku. İstanbul: Beta Ya. Gerek, N. (2002). Sosyal Güvenlik Hukuku. Eskişehir.

Yardımcı Ders Kitapları

Çelik, N. (2003). İş Hukuku Dersleri. İstanbul: Beta Ya. Şakar, M. (2003). İş Hukuku Uygulaması. İstanbul: Beta Ya. Sümer, H.H. (2003). İş Hukuku. Konya: Mimoza Ya. Demir, F. (2003). İş Hukuku. İzmir. Demircioğlu, A.M.& Centel, T.(2003), İş Hukuku. İstanbul: Beta Ya. Güven, E. & Aydın, U. (2002). İş Hukuku. Eskişehir: ESBAV Ya. Sümer, H. H. (2003). İş Hukuku. Konya: Mimoza Ya. Tuncay, A. C. (2002). Sosyal Güvenlik Hukuku Dersleri. İstanbul.

Ders: OTEL İŞLETMELERİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI         Dönem: 4

                                                                                                       Kredi: (2-1) 2

 Fidelio Suite 7 Otel Programı: Genel Açıklamalar; Rezervasyon; Check-in; Müşteri Harcamalarının Kaydedilmesi; Önbüro; Check- out; Ödeme Yöntemleri; Mesajların Kaydedilmesi; Departmanlar arası Fidelio Uygulamaları; Kat Hizmetleri Yönetimi; Rapor Hazırlama ve Gece İşlemleri.

 

Ders Kitabı

Fidelio Kullanım Kılavuzu, 2007.

Yardımcı Ders Kitapları

Özen, A (2004).  İnternetten temin edilen güncel bilgisayar  bilgileri.

Ders: İNGİLİZCE V     Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: 6-0-6

İleri İngilizce Seviyesi; İleri İngilizce Seviyesi İçin Dört Dil Becerisi: Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma; İleri İngilizce Seviyesi İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili geliştirmek ve pekiştirmek için kapsamlı faaliyetler.

 

Ders Kitabı

Soars,L. ve Soars, J. (2005). New Headway English Course Book Upper- Intermediate. Oxford: Oxford University Pres.

 

 

 

Ders: PAZARLAMA     Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Pazarlama ile İlgili Kavramlar; Pazarlama Süreci; Pazarlama Fırsatlarının Değerlendirilmesi ve Pazarlama Amaçlarının Belirlenmesi; Hedef Pazarların Belirlenmesi (Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma); Ürün Stratejisi; Fiyatlandırma Stratejisi; Dağıtım Stratejisi; Tutundurma Stratejisi; Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi.

 

Ders Kitabı

Torlak, Ö, Altunışık, R. ve Özdemir, Ş. (2003), Modern Pazarlama.İstanbul: Değişim Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Kotler, P. (2000). Marketing Management. London: Printice-Hall.

Mucuk, İ. (2000). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.

Yükselen, C. (2000). Pazarlama: İlkeler- Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ders: TURİZM İŞLETMELERİ YÖNETİMİ

            Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: (3-0) 3

Temel Yönetim Kavram ve Terimleri; Yönetim Teorileri, Karar Verme ve Problem Çözme; Turizm İşletmelerinde Planlama ve Amaçlara Göre Yönetim; Turizm İşletmelerinde Organizasyon Fonksiyonu, Şebeke Organizasyonlar; Süreç Yenileme ve Temel Yetenek; İletişim ve Liderlik; Motivasyon; Gruplar; Çatışma ve Değişim Yönetimi; Turizm İşletmelerinde Koordinasyon Fonksiyonu; Turizm İşletmelerinde Kontrol Fonksiyonu.

 

Ders Kitabı

Koçel, T. (2007), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım.

Yardımcı Ders Kitapları

Güney, S.,(2003), Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Nobel Yayınları.

Dinçer, Ö. (2003). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Beta Basım.

Ders: GENEL MUHASEBE

            Dönem:5

                                                                                                       Kredi: (3-0) 3

Temel muhasebe bilgileri, muhasebenin temel kavram ve varsayımları, bilançosu, gelir tablosu, amortisman, muhasebede kayıt araçları, muhasebe kayıt işlemleri ve yöntemleri, tekdüzen hesap planı, mizan, kesin mizan, bilanço

 

Ders Kitabı

Sürmeli, F. ve Benligiray, Y. (2003). Genel Muhasebe. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Yardımcı Ders Kitapları

Güçlü, F. ve Gören, R. (2003). Genel Muhasebe. Ankara: Detay Yayıncılık.

Bektöre, S., vd. (2001). Genel Muhasebe. Eskişehir: Ofset Yayıncılık.

 

Ders: TURİZM EKONOMİSİ

            Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Turizm Ekonomisi ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm ve Kalkınma İlişkisi; Turizmin ekonomik Etkileri; Turizm Talebi; Turizm Arzı; Turizmde Piyasa Çeşitleri; Turizmde Arz Talep Dengesi ve Fiyat Oluşumu; Turizmde Yabancı Sermaye ve Çokuluslu İşletmeler; Türkiye Ekonomisinde Turizmin Yeri.

 

Ders Kitabı

Bahar, O. ve Kozak, M. (2006). Turizm Ekonomisi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Yağcı, Ö. (2003). Turizm Ekonomisi. Ankara: Detay Yayıncılık.

İçöz, O. (1998). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi.

Ders: ETKİNLİK YÖNETİMİ

            Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Etkinliğin anatomisi, ilk planlama ve bütçe, örgütleme ve zamanlama, yer, ulaşım, misafir gelişleri, yer şartları, katılımcılar, yiyecek içecek, diğer hususlar.

 

Ders Kitabı

Allen, J. (2000). Event Planning : The Ultimate Guide to Successful Meetings, Corporate Events, Fundraising Galas, Conferences, Conventions, Incentives and Other Special Events.

 

Yardımcı Ders Kitapları            

Pira, A. (2004). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.

Kilkenny, S. (2007). The Complete Guide to Successful Event Planning : With Companion CD-ROM.

Ders: SEÇMELİ YABANCI DİL I         Dönem: 5

                                                                                                       Kredi: (6-0) 6

SEÇMELİ ALMANCA I

Başlangıç seviyesinde, Almancanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturma, başlangıç seviyesinde dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

Deutsche Sprachlehre für Ausländer (Gramer Konuları)

Yardımcı Ders Kitapları

Und jetzt ihr (Alıştırmalar) ve Zimmer Frei I, Deutsch im Hotel I (Mesleki Terminoloji).

 

SEÇMELİ FRANSIZCA I

Başlangıç seviyesinde, Fransızcanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturma, başlangıç seviyesinde, dinleme,  konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

La Grammaire Française Du XXI-siecle

Yardımcı Ders Kitapları

Café Crème 1 ve Cahier D'Exercises

 

SEÇMELİ İTALYANCA I

Başlangıç eviyesinde İtalyancanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturmak. Başlangıç seviyesinde, dinleme,  konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

La Lingua İtaliana Per Stranieri

 

SEÇMELİ RUSCA I

Başlangıç seviyesinde Rusçanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturmak. Başlangıç seviyesinde, dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

Kirillova, T.  ve Bağlan, Z. Ö. (2006). Rusça Konuşuyoruz. Anakara: Multilingual Yabancı Dil Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Dietrich, A. P. (2007). Rusça Gramer. Ankara: Kapadokya Kitabevi.

Ders: İNGİLİZCE VI

            Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (6-0) 6

İleri İngilizce Seviyesi; İleri İngilizce Seviyesi İçin Dört Dil Becerisi: Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma; İleri İngilizce Seviyesi İçin Uygun Gramer ve Sözcük Bilgisi; Dili geliştirmek ve pekiştirmek için kapsamlı faaliyetler.

 

Ders Kitabı

Soars,L. ve Soars, J. (2005). New Headway English Course Book Upper- Intermediate. Oxford: Oxford University Pres.

Yardımcı Ders Kitapları

Öğrenci çalışma kitapları

Ders: TURİZM PAZARLAMASI

            Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Turizm Sistemi ve Turizm Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar; Hizmetlerin Temel Özellikleri; Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi; Turizmde Tüketici Davranışı; Turizmde Hedef Pazarların Seçimi; Turizm Ürünü, Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma; Turizmde Dağıtım Kanalları; Turizm İşletmelerinde Tutundurma; Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması; Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi.

 

Ders Kitabı

Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

İçöz, O. (2001). Turizm İşletmeleri Pazarlaması. Ankara: Anatolia Yayıncılık.

Morrison, A. (2003). Hospitality and Travel Marketing. New York: Delmar Publishing

 

Ders: ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (3-0) 3

Davranış Kavramı; İnsan Davranışının Temelleri; Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Diğer Bilimlerle İlişkisi; Örgütsel Davranışın Tanımı; Örgütlerde Algılama; Kişilik ve İş; Örgüt Kültürü; Tutum ve İş; Örgütlerde Motivasyon; Örgütlerde Liderlik; Örgütlerde İletişim; Örgütlerde Kişilerarası İletişim.

 

Ders Kitabı

Alparslan U. ve Kuşluvan, Z (2006). Davranış Bilimleri-Sosyal Psikoloji, (5. Baskı), İzmir: Şafak Matbaacılık.

Kuşluvan, Z. (2002). Örgütsel Davranış ve Yöneticiler İçin Bireylerarası İletişim Becerileri, (Ders Notu), Nevşehir.

Yardımcı Ders Kitapları

Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı-Psikolojinin Temel Kavramları, (6. Basım), İstanbul: Remzi Kitabevi.

Eren, E. (1993). Yönetim Psikolojisi, (4. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

Ders: TURİZM İŞLETMELERİ MUHASEBESİ  Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (4-0) 4

Muhasebenin Tanımı ve  Kavramları; Bilanço, Gelir ve Gider Tabloları; Hesaplar ve Tek Düzen Hesap Planı; Muhasebede Kullanılan Belge ve Defterler; Muhasebe Süreci ve Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri; Yevmiye Defteri ve Defteri Kebir Kayıtları; Hesapların İşleyişi; Turizm İşletmelerinde Hesap Planı, Mali Nitelikteki İşlemler ve bu İşlemlerin Hesaplarda İzlenmesi; Dönem Sonu İşlemleri ve Mali Tabloların Düzenlenmesi.

 

Ders Kitabı

Azaltun, M. ve Kaya, E. (2006). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Çetiner, E. (2002). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları. Ankara: Gazi Kitabevi.

Sürmeli, F. ve Benligiray, Y. (2000). Muhasebe. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.

Ders: SEÇMELİ SEMİNER                                                              Dönem: 6         Kredi: (2-0) 2

 

Bu derste öğrenciler turizm ve konaklama işletmeciliği ile ilgili olarak hazırladıkları bir konuyu derste sunmaktadırlar.

Ders: SEYAHAT İŞLETMELERİNDE BİLETLEME VE REZERVASYON Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (2-1) 2

Öğrencilerin bilet çeşitleri, global dağıtım sistemleri ve bu sistemleri kullanarak bilet düzenlenmesi konularında bilgilendirilmesi: IATA, Yön Kodları, BSP, MPM, TPM, Ücret Hesaplama (Y/OW-Ema Mil indirimi,/Y/RT), Pricing Unit Concept'e Göre Ücret Hesaplama (OW Pricing Unit, Return Pricing Unit), Ücret Hesaplama (OW-RT), Excursion ve PEX Biletler, Lowest Combination, Add-on, Mixed Class, Reissue, Rerouting, Bebek ve Çocuk Ücretleri.

 

Ders Kitabı

Öğretim elemanının kendi hazırladığı ders notları

Yardımcı Ders Kitapları

Öğrenciye biletleme sistemleri ile ilgili sunulan görsel paket programlar.

 

Ders: SEÇMELİ YABANCI DİL II       Dönem: 6

                                                                                                       Kredi: (6-0) 6

SEÇMELİ ALMANCA II

Başlangıç seviyesinde, Almancanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturma, başlangıç seviyesinde dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

Deutsche Sprachlehre für Ausländer Band I

Yardımcı Ders Kitapları

Schulz- Griesbach,  Hoteliere und Gastronomie ve Zimmer Frei.

 

SEÇMELİ FRANSIZCA II

Başlangıç seviyesinde, Fransızcanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturma, başlangıç seviyesinde, dinleme,  konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

La Grammaire Française Du XXI-siecle

Yardımcı Ders Kitapları

Café Crème 1 ve Cahier D'Exercises

 

SEÇMELİ İTALYANCA II

Başlangıç eviyesinde İtalyancanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturmak. Başlangıç seviyesinde, dinleme,  konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

La Lingua İtaliana Per Stranieri

 

SEÇMELİ RUSÇA II

Başlangıç seviyesinde Rusçanın temel gramer konularının işlenmesi, öğrencilere temel düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime hazinesi ve mesleki terminoloji oluşturmak. Başlangıç seviyesinde, dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek.

 

Ders Kitabı

Kirillova, T.  ve Bağlan, Z. Ö. (2006). Rusça Konuşuyoruz. Anakara: Multilingual Yabancı Dil Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Dietrich, A. P. (2007). Rusça Gramer. Ankara: Kapadokya Kitabevi.

 

 Ders: MESLEKİ İNGİLİZCE I  Dönem:  7

                                                                                                       Kredi: (6-0) 6

Mesleki İngilizce: Turizmin Tarihi ve Gelişimi; Turizmin Örgütlenmesi ve Yapısı; Seyahat Acentaları; Tur Operatörleri; Havayolu İşletmeleri;  Deniz ve Nehir Seyahati; Karayolu ve Demiryolu Seyahati; Biletleme; Rezervasyon ve Sigorta; Bilgi Verme; Rehberlik; Turizm Pazarlaması; Turizmde Gelişmeler.

 

Ders Kitabı

Harding, K. (1999). Going International. Hong Kong: Oxford University Press.

Yardımcı Ders Kitapları

Harding, K. and Henderson, P. (1995). High Season. Spain: Oxford University Press

Ders: TURİZMDE İŞ AHLAKI

            Dönem:  7

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

İş Ahlakının Tanımı ve İlgili kavramlar; İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları; Etik Teorileri ve Yaklaşımlarına Giriş, İşletmecilik ve Yönetimde Etiksel Konular; Geleneksel Etik Kuramların Modern İşletmecilik Kararlarına Uygulanması; Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar; Etiksel Karar Verme Süreci;  Yöneticilerin Etiksel İkilemleri; Etik Davranış Yönetimi; Örgüt Kültürü Olarak Etik; Etiksel Örgüt Kültürü Oluşturma; Ağırlama Endüstrisinde Etiksel Davranış Yönetimi; Turizmde ve Turist Rehberliğinde Etik Kodları; Turizm Yönetim Etiğinde Seçme Konular ve Örnek Olay İncelemeleri.

 

Ders Kitabı

İlhan, İ. (2000). Turizmde İş Ahlakı Ders Notları. Nevşehir: Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.

Yardımcı Ders Kitapları

Tierney, E. P. (1997). İş Ahlakı. İstanbul: Rota Yayınları.

Beauchamp, T. L. ve Bowie, N. E. (1997). Ethical Theory and Business (5th edition). New Jersey: Prentice Hall.

Ders: GİRİŞİMCİLİK

            Dönem: 7

                                                                                                       Kredi: (2-0)2

Girişimcilik İle İlgili Kavramlar; Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi; Girişimcilerdeki Özellikler; İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon; Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması; Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi; İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları; Girişimcilik Öyküleri; Girişimcilikte Örnek Olay İncelemeleri.

 

Ders Kitabı

Ertekin, G. Y., Atış, C. ve Yurtsever, Ş. (2006). Girişimcilik. Ankara: Karahan yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Çetinkanat, G. (2004). Adım Adım Girişimcilik.Ankara: Elips Kitap

 

Ders: MEZUNİYET PROJESİ I

            Dönem: 7

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme.

 

Ders Kitabı

Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.

Yardımcı Ders Kitapları

Şencan, H. (1995). İşletmeciler ve İktisatçılar İçin Rapor Yazımı. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını

Öğretim elemanın ders notları

Ders: SEÇMELİ YABANCI DİL III                                                  Dönem: 7         Kredi: (4-0) 4

SEÇMELİ ALMANCA III

Orta seviyede, Almancanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

Ders Kitabı

Deutsche Sprachlehre für Ausländer

Yardımcı Ders Kitapları

Und jetzt ihr (Alıştırmalar) ve Deutsch im Büro I (Diyaloglar).

 

SEÇMELİ FRANSIZCA III

Orta seviyede, Fransızcanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

 

Ders Kitabı

La Grammaire Française Du XXI-siecle

Yardımcı Ders Kitapları

Café Crème 2 ve Cahier D'Exercises

 

SEÇMELİ İTALYANCA III

Orta seviyede, İtalyancanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

 

Ders Kitabı

La Lingua İtaliana Per Stranieri

 

SEÇMELİ RUSÇA III

Orta seviyede, Rusçanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

 

Ders Kitabı

 Kirillova, T.  ve Bağlan, Z. Ö. (2006). Rusça Konuşuyoruz. Anakara: Multilingual Yabancı Dil Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Dietrich, A. P. (2007). Rusça Gramer. Ankara: Kapadokya Kitabevi.

Ders: MESLEKİ İNGİLİZCE II            Dönem: 8

                                                                                                       Kredi: (6-0) 6

Rezervasyon, ön büro, otel hizmetleri, yiyecek-içecek servisi ve danışma hizmetleriyle seyahat acentaları ve tur operatörlüğü hakkında bilgi verilerek bu alanda çalışmak isteyen öğrencilere dil temeli kazandırılması, Tüm yönleriyle ele alınan İngilizce dilbilgisi konularının ana dil-hedef dil arasındaki farklı ve benzer yönlerin ortaya çıkarılarak dilin daha bilinçli kullanılmasına imkan verilmesi, Dil öğretiminde çevirinin yeri ve önemi, çeviri yaklaşımları, güncel ve akademik konularda özgün İngilizce metinlerin Türkçe’ye çevrilmesi, Güncel ve akademik konularda özgün Türkçe metinlerin İngilizce

’ye çevrilmesi, Öğrencilerin okuduğunu anlama, yorumlama, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerini ifade edebilme yetisinin kazandırılması, Öğrencilerin özgün İngilizce okuma parçalarını anlama becerilerini geliştirme, sözcük, yapı ve anlam ilişkilerini kurmasını sağlama. 

 

Ders: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

            Dönem: 8

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş; İnsan Kaynakları Politikası ve Planlaması; İş Analizi; İş Tanımları; İş Gerekleri; İşgücü Pazarı ve İş Gören Bulma; Seçme; İşe Alma; Eğitim; Takım Oluşturma ve Geliştirme; İşgören Değerlendirme; Disiplin; Ücretlendirme; Konaklama İşletmelerinde Farklı Kültürler; Endüstriyel İlişkiler.

 

Ders Kitabı

Özgen, H., Öztürk, A. ve Yalçın, A. (2005). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.

Yardımcı Ders Kitapları

Bingöl, D.(2003). İnsan Kaynakları Yönetimi (5. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım.

Sabuncuoğlu, Z. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi (9. baskı). İstanbul: Teknografik Matbaa.

Ders: FİNANSAL YÖNETİM

                                                                                                       Dönem: 8         Kredi: (3-0) 3

Finansal Yönetim ile İlgili Kavramlar; Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Finansman Kaynakları; Finansal Analizde Oranların Kullanılması; Finansal Tablolar; Finansal Planlama; Nakit Bütçesi; Kar Planlaması ve Kontrolü; İşletme Sermayesi Yönetimi; Uzun Vadeli Yatırım Kararlarında Faiz Faktörü; Sermaye Bütçelemesi.

 

Ders Kitabı

Aydın, N., Başar, M. ve Coşkun, M. (2007). Finansal Yönetim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.

Yardımcı Ders Kitapları

Büker, S., Aşıkoğlu, R. ve Sevil, G. (1997). Finansal Yönetim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.

Akgüç, Ö. (1998). Finansal Yönetim. İstanbul. Avcıol Basım Yay.

  

Ders: MEZUNİYET PROJESİ II

                                                                                                       Dönem: 8         Kredi: (1-2) 2

Araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme.

 

Ders Kitabı

Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.

Yardımcı Ders Kitapları

Şencan, H. (1995). İşletmeciler ve İktisatçılar İçin Rapor Yazımı. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını

Öğretim elemanın ders notları

Ders: SEÇMELİ YABANCI DİL IV       Dönem: 8

                                                                                                       Kredi: (4-0) 4

SEÇMELİ ALMANCA IV

Orta seviyede, Almancanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

Ders Kitabı

Deutsche Sprachlehre für Ausländer

Yardımcı Ders Kitapları

Und jetzt ihr (Alıştırmalar) ve Deutsch im Büro I (Diyaloglar).

 

SEÇMELİ FRANSIZCA IV

Orta seviyede, Fransızcanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

Ders Kitabı

La Grammaire Française Du XXI-siecle

Yardımcı Ders Kitapları

Café Crème 2 ve Cahier D'Exercises

 

SEÇMELİ İTALYANCA IV

Orta seviyede, İtalyancanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

Ders Kitabı

La Lingua İtaliana Per Stranieri

 

SEÇMELİ RUSÇA IV

Orta seviyede, Rusçanın temel gramer konularının tanımlanması, orta seviyede dinleme, konuşma, anlama ve yazma becerilerine yönelik diyalog ve metin çalışmaları, mesleki terminoloji oluşturmaya yönelik kelime ve mesleki kalıpların işlenmesi.

 

Ders Kitabı

 Kirillova, T.  ve Bağlan, Z. Ö. (2006). Rusça Konuşuyoruz. Anakara: Multilingual Yabancı Dil Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

Dietrich, A. P. (2007). Rusça Gramer. Ankara: Kapadokya Kitabevi.

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

 

Ders: ULUSLARARASI OTEL İŞLETMECİLİĞİ                                Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Uluslar arası turizm endüstrisine genel bir bakış, uluslar arası işletmecilik olarak turizm, turizmin gelişimi ve coğrafyası, politik ekonomik ve kültürel sistemlerdeki değişiklik,  organizasyon yapıları ve gelişim stratejileri, turizm yönetim fonksiyonları, finansal yönetimi uluslar arası muhasebeleştirme ve vergilendirme, turizm sektöründe gelişim beklentileri ve kariyer fırsatları.

Ders Kitabı

Kaye Sung Chon, Lawrence Yu, (1999). The International Hospitality Business: Management and Operations, Routledge, United Kindom.

Şükrü Yarcan, (1998) Türkiye'de Turizm ve Uluslararasılaşma, İkinci Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.

Ders: HALKLA İLİŞKİLER                                                               Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler fonksiyonunu oluşturan aşamalar, Amaçlara Göre yönetim ve Halkla İlişkiler, Kamuoyu oluşturma ve ikna yöntemleri, Halkla İlişkilerde Stratejik planlama, Proaktif ve reaktif yaklaşımlar, Halkla ilişkiler süreci, Problem tanımlama, strateji belirleme, bilgi toplama ve analiz, Eylem Planı, Hedef kitlelerin seçimi, İletişim araçlarının seçimi, Eylem/İletişim, Değerlendirme, takip, Halkla ilişkilerin uygulama alanları, Kurumsal Halkla İlişkiler, Finansal Halkla İlişkiler, Çalışanlara yönelik Halkla İlişkiler, Toplumsal Halkla İlişkiler, Müşterilere yönelik Halkla İlişkiler( Ürün PR’ ı), Siyasal Halkla İlişkiler, Lobi faaliyetleri, Kar amacı gütmeyen kurumlarda H.İ., Kriz yönetimi, Uygulama alanlarına ilişkin örnek olay çalışmaları.

 

Ders Kitabı

Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitabevi, 2001

 

Ders: TURİZM SOSYOLOJİSİ

            Dönem:

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Sosyolojinin Tanımı ve Konusu,  Sosyolojinin Genel Amaçları,   Sosyoloji ve Diğer Bilimler, Sosyolojide Yöntem ve Kullanılan Teknikler , Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler, Toplumsal Değişme, Sosyolojinin Turizm Olayına Yaklaşımı,  Turizmin Topluma Etkilerini Belirleyen Temel Faktörler, Turizmin Ekonomik Etkileri, Turizmin Fiziksel Etkileri, Turizmin Sosyo-Kültürel Etkileri, Turizm ve Kültürel Değişim, Turistler Arasındaki İlişkilerin Boyutları, Turizm İletişimi ve Etkileşimdeki Kültürler, Semboller, Kültürlerarası Etkileşimde Turist Rehberlerinin Rolü, Turist-Yerel Halk Karşılaşmalarının Boyutları, Turizmde Sürdürülebilirlik Yaklaşımı, Turizmde Yeni Bir Anlayış olarak Turizm Etiği, Kültür ve İletişim, Toplumsal Kategoriler ve Kalıp Yargılar, Türk Toplumunun Bos Zaman ve Tatil Etkinliklerinin Sosyolojik Nitelikleri, Türkiye'ye Gelen Turistlerin Bazı Toplumsal Özellikleri

Ders Kitabı:

Cevdet Avcıkurt, 2007. Turizm Sosyolojisi, , Detay Yayıncılık, Ankara.

Hasan Zafer Doğan, 2004. Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık, Ankara.

 

 

Ders: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI                                      Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Turizm Sektörü, Pazar, Tüketicilerin ve turistlerin marka tercihi, Tüketici davranışı modelleri

Marshall’ın ekonomik modeli, Freudian Model, Pavlovian Model, Veblen’in Toplumsal Ruhsal modeli, Turist davranışlarını inceleyen araştırmalar, Hizmet kalitesinin turist davranışlarına etkisi

 

Ders Kitabı

Bahattin Rızaoğlu, 2003. Turizm Davranışı, Detay Yayıncılık, Ankara.

Pazarlama Yönetimi, Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta Basım, 2006

Ders: TURİZMDE YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ                          Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Yatırım kavramı, proje kavramı, turizm yatırımları, Turizm yatırım türleri, Turizm yatırımın özellikleri, Turizm yatırımında teşvikleri, yatırım dönemi teşvikleri, İşletme dönemi teşvikleri

Yurtiçi ve yurtdışı kredi kaynakları, Turizm yatırım projelerinin geliştirilmesi, Turizm yatırım projelerinin değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Turizm Yatırım Projeleri Analizi, Nüzhet Kahraman, Siyasal Kitabevi, Ankara 1997

Hotel Investment : Stephen RUSHMORE ,A Guide for Lenders and Owners, , 1990

Ders: MALİ TABLOLAR ANALİZİ                                                    Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Finansal analiz gerekliliği, Mali analiz tanımı, Mali analizi etkileyen faktörler, Mali tablolar tanımı ve türleri, Bilanço, Gelir tablosu

 

Ders Kitabı

Nalan Akdoğan, Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, 9. Baskı, Gazi Yayınevi, Ankara, 2004.

Bülent Pamukçu, Finansal Yönetim, 2.Baskı, Der Yayınevi, İstanbul, 2000.

Scott Besley, & Eugene Brigham, Essentials of Managerial Finance, 13th. Edition.

Ders: BİREYLERARASI İLETİŞİM                                                  Dönem:            Kredi: (2-0) 2

İş yaşamında etkili iletişimi sağlayacak bir yol olarak, kişilerarası iletişim ve kullanılışı, kuramsal olarak ele alınır. İletişim süreci ve kişilerarası iletişimin özellikleri, işyerinde formel iletişim, ikna edici iletişim, kültürel çerçeve gibi başlıklar, dersin içeriğini oluşturur. İş hayatında İmaj faktörü, İmaja etki eden faktörler, İlk izlenim, İş ortamlarında ilk izlenimlerinin önemi, Dış görünüş, konuşma tarzı, davranışlar, İmaj oluşturmanın kilit noktası: İletişim, İletişim becerileri: Sözel iletişim, Sözsüz iletişim konusundaki beceriler, İletişim tarzları, İletişim tarzının saptanması. Bireylerarası iletişimin genel kavramları üzerinde durulması ve iletişim becerilerinin anlama olanağının sağlanması amaçlı uygulamalar. Ego durumları analizi; müşteri ilşkileri; dinleme becerileri; sözlü iletişim; paralanguage; kinesics (beden dili); proxemics; grup içi iletişimde liderlik ve grup sürecinde iletişim. Grup egzersizleri ile öğrencilerin birbirlerine iletişim becerileri hakkında geri bildirimde bulunmalarının sağlanması.

Ders Kitabı:

Ayşen Temel Eğinli, Demet Gürüz, 2008. Kişilerarası İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

 

 

Ders: WEB TASARIMI                                                                    Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Web sayfası tasarım, planlama ve geliştirme. Web sayfası oluştururken kullanılan yazılımlar ve bu yazılımların incelenmesi. Web sayfası yazılımlarını kullanarak İnternette web sayfası hazırlama ve yayınlama.

Ders Kitabı

Balaban, E. (2008). Web Tasarım Klavuzu. İstanbul: Pusula Yayıncılık

Yardımcı Ders Kitabı

Yaşar, E.B. (2006). Web Tasarım Teknikleri. İstanbul: Ekin Kitabevi.

Ders: ULUSLARARASI MUTFAKLAR                                               Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Dünyada süregelen mutfak kültürlerinin genel çerçevesi, birbirleriyle olan etkileşimleri. Kuzey Amerika, Avrupa, Afrika, Meksika, Orta Amerika, Güney Amerika, Karayip Adaları, Çin, Japon, Kore, Güneydoğu Asya, Balkanlar, Ortadoğu vb. ülke/bölge mutfak kültürleri.

Ders Kitabı

Kittler, P. G. & Sucher, K. P. (2007). Food and Culture. (5th Ed.). USA: Wadsworth Publishing.

Ders: BESLENME İLKELERİ                                                            Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Sağlıklı beslenme, besin özellikleri, dengeli beslenme için gerekli günlük besin miktarı ve beslenme ilkeleri, menü planı, menü planlamasına etki eden faktörler, müşterilerin sosyal ve ekonomik durumuna uygun menülerin, standart tariflerin ve porsiyonların oluşturulması

 

Ders Kitabı

Baysal, A. (2009). Beslenme.(12. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Whitney, E. & Rolfes, S. R. (2007). Understanding Nutrition. (11th ed.). USA: Wadsworth Publishing.

Bulduk, S. (2005). Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama. Ankara: Detay Yayıncılık.

Türkan, C. (2007). Turizmde Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ders: İÇECEKLER                                                                           Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Alkollü ve alkolsüz içecekler: tarihçe, gelenekler ve içkilerin hazırlanışı. İçki servisi yöntemleri ve çeşitli içkilerle servisi, uyumlu olan yemekler ve yiyecekler. İçeceklerin duyusal değerlendirilmeleri. Yemek hazırlamada mutfakta kullanılan içecekler. Bar Yönetimi.

Ders Kitabı

Aktaş, A. Ve Özdemir, B. (2005). İçki Teknolojisi. Ankara: Detay Yayıncılık.

 

Yardımcı Ders Kitapları

Katsigris, C. , Thomas, C. (2006). The Bar and Beverage Book. (4th Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

 

Ders: TÜRK  MUTFAĞI                                                                  Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Klasik ve yerel  Türk mutfaklarının  teorik ve uygulamalı olarak çalışılması.  Türk mutfağını oluşturan temel yemek teknikleri. Eski reçetelerin günümüz modern mutfak anlayışı içinde yorumlanması. Günümüze ait Türk Yerel mutfak özelliklerinin uygulamalı olarak çalışılması.

Asya, Avrupa ve Amerika mutfaklarının genel çerçevesi. Bu mutfaklarda kullanılan malzemeler ve bu malzemelerle yemek hazırlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar, bu mutfaklara has tarihi ve kültürel  öğeler ile bu öğelerle uyumlu yemek sunumu ve organizasyonu.

 

Ders Kitabı

Baysal, A. (2005). Türk Mutfağından Örnekler. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 

Boyut Yayın Grubu. (2007). Dünya Yemekleri Serisi. İstanbul: Boyut Yayıncılık.

Yardımcı Ders Kitapları

Cılızoğlu Eryılmaz, L. (1997). Türk Mutfağından Seçme Yemekler. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Gürbüz, B. (2007). Dünya Mutfağı. Ankara: Detay Yayıncılık.

Fumey, G. & Etcheverria, O. (2007). Dünya Mutfakları Atlası. NTV Yayınları.

Ders: ULAŞTIRMA SİSTEMLERİ                                                     Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Seyahatin tarihi gelişim süreci, Seyahat endüstrisi, Turizm ve ulaştırma, Demiryolları, Karayolu, Denizyolu, Havayolu, Uluslararası hava yolu sözleşmeleri, Tur operatörleri ve hava yolları, Türkiye'de havayolu ulaştırması, Global dağıtım sistemleri, Hava limanları ve havaalanları


Ders Kitabı

M.Suavi Ahipaşaoğlu, İrfan Arıkan, 2003. Seyahat İşletmeleri Yönetimi Ve Ulaştırma Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders:DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI       Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Dünyadaki kıtaların fiziksel özellikleri, doğal öz kaynaklar,  dağlar, ırmaklar ve göller. Belli başlı  başkentler. Başlıca turist çekim  merkezlerindeki ziyaret yerleri, bölgeleri ve yöreleri. Hava, kara ve deniz ulaşım araçları. Güzergah planlama ve tur hazırlama, saat farkları, uluslararası zaman çizgisi,  toplam yolculuk süresi. Önemli ulusal para birimleri,  haritalar üzerinde uygulama çalışmaları.

Ders Kitabı

Greg Ringer (Editor), (1998). Destinations: Cultural Landscapes of Tourism (Routledge Advances in Tourism), Routledge, United Kingdom.

Ders: SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ       Dönem: 2

                                                                                                       Kredi: (2-0) 2

Genel Olarak Seyahat Acentaları, Seyahat Acentalarında Yönetim Fonksiyonları

Seyahat Acentalarının Yapılandırılması,  Seyahat Acentacılığında Meslek Örgütleri

Seyahat Acentalarının Sunduğu Hizmetler

Turizm Endüstrisinde Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinin Rolü ve Önemi; Paket Tur Hazırlanması ve Yönetimi; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri; Türkiye'deki ve Avrupa Birliği Ülkelerindeki Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü Endüstrilerinin Karşılaştırılması.

 

Ders Kitabı

Osman Eralp Çolakoğlu ve Ülker Çolakoğlu, (2007). Seyahat Acentaları Yönetimi , Detay Yayıncılık, Ankara.

Orhan İçöz, (2003). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi.

Yardımcı Ders Kitapları

İrfan Mısırlı, (2002). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.

Buhalis, D. ve Licata, M. C. (2002). The Future of e-Tourism Intermadiares, Tourism Management, 23(3). 207-220.

Ders: TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ

            Dönem:  

                                                                                                       Kredi: (3-0) 3

Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Endüstrisinde Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlerinin Rolü ve Önemi; Turist Rehberliğinin ve Tur Yönetiminin Tarihçesi, Paket Tur Hazırlanması ve Yönetimi; Tur ve Grup Çeşitleri; Tur Öncesi Hazırlık; turist Gruplarına Bilgi Verme; Hizmet Üreticileri ve Turistlerle İlişkiler; Turist Rehberliğinin Etik, Sosyal, Yasal ve Ekonomik Yönleri; Meslekle İlgili Örgütler ve Mesleğe Yönelik Diğer Kaynaklar.

 

Ders Kitabı

Orhan İçöz (2003). Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi.

Yardımcı Ders Kitapları

Mısırlı, İ. (2002). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.

Buhalis, D. ve Licata, M. C. (2002). The Future of e-Tourism Intermadiares, Tourism Management, 23(3). 207-220.

Batman, O., Yıldırgan, R. ve Demirtaş, N. (2000). Turizm Rehberliği, Adapazarı: Değişim Yayınları.

Çimrin, H. (1995). Turizm ve Turist Rehberliğinin ABC'si. Antalya: Akdeniz Kitabevi.

Ders: ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ                                                  Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Halkbilimi hakkında genel bilgiler, Halkbiliminin ilişkide olduğu bilim dalları, Halkbiliminin tarihçesi ve çeşitli ülkelerde gelişimi, Türk Halkbiliminin tarihçesi ve gelişimi, Halkbilimi araştırmalarında kullanılan araçlar ve derleme metotları, Halkbiliminde  gelenek ,gelenek, görenek ve inançlar, Halk el sanatları, Halkbilimi ve halk edebiyatı, Halk dansları, Halk müziği, Halk tiyatrosu, Halkbilimde çocuk oyunları, Halkbilimi turizm ilişkisi

 

Ders Kaynakları

- Artun Erman, Türk Halkbilimi , İstanbul. 2005

- Baraz N., Halkbiline Genel Bakış, 1998

- Sait Evliyaoğlu:Türk Halkbilimi, Ankara-1987.

- Abuzer Akbıyık; Sabri Kürkçüoğlu: Folklor(Halkbilim), 1990.

- P. SAINTYVES(çev.Bilal Aziz Yanıkoğlu):Folklor El Kitabı.

- II.Türk Halk Kültürü Araştırma Sonuçları Sempozyum bildirileri,T.C.KÜLTÜR BAKANLIĞI, 1998.

- Folklor ve Etnografya Araştırmaları, Anodolu Sanat Yayınları,1985.

- Türk Folklorundan Derlemeler, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Milli Folklor Araştırma Dairesi Yayını:88.,1987.

 

Ders: TOPLANTI YÖNETİMİ                                                          Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Toplantı Turizmi, Önemi ve Kapsamı, Toplantı Pazarı, Toplantı Pazarının Satın Alma Davranışı, Toplantı Organizatörü Açısından Toplantı Planlaması ve Yönetimi, Oteller Açısından Pazarlama Faaliyetleri İçin Ön Hazırlık, Toplantı Pazarına Dönük Tutundurma Çabaları, Toplantı Öncesi, Sırası ve Sonrasında Otel İşletmesi Tarafından Yapılacak İşler

 

Ders Kitabı.

Celil  ÇAKICI, 2006. Toplantı Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders: SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM                                                 Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Temel Kavramlar ve Tanımlar. Çevre: Çevrenin Boyutları, Fiziksel Çevre, Doğal Çevre, Yapay Çevre, Toplumsal Çevre, Çevresel Değerler ve Kirlilik, Turizmin Çevre İle İlişkisi
Turizmin Çevre İle İlişkisi, Turizmin Çevre Üzerindeki Etkileri, Turizm-Çevre İlişkisindeki Değişkenler, Sürdürülebilir Turizm Politikası ve Planlaması, Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları, Seyahat ve Tur Operatörü İşletmeciliğinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları, Dünyada ve Türkiye’de Sürdürülebilir Turizm Projelerinden Örnekler

Ders Kitabı:

Nüzhet Kahraman - Oğuz Türkay, 2006. Turizm ve Çevre, Detay Yayıncılık.

 Ders: TURİZM POLİTİKASI VE PLANLAMASI                               Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Genel Olarak Planlama, Turizm Planlaması, Turizm Planlamasının Nedenleri, Bir Turizm Yönetim Politikası Olarak Planlı Gelişim, Planlama Kuramları ve Planın Uygulanabilirliği, Esgüdümsel Turizm Planlaması Süreci, Turizm Planlamasının Tarihsel Gelişimi, Turizm Planlaması Türleri, Bölgesel Planlama Aşamaları-1:Araştırma Aşaması, Bölgesel Planlama Aşamaları-2: Karar Verme Aşaması, Turizm Planlarının Uygulanması.

 

Ders Kitapları

Hasan Olalı, 1990.Turizm Politikası ve Planlaması, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları.

 

Ders: ÖZEL İLGİ TURİZMİ                                                             Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Özel İlgi Turizminin Önemi, Kavramı, Tanımı, Faaliyet Alanı, Uluslararası Turizm Pazarının Değişimi Sonucu Ortaya Çıkan Seyahat Motivasyonları Ve Aktiviteler, Özel İlgi Turizminin Diğer Turizm Çeşitleriyle Benzerlikleri, Alternatif Turizm Çeşitleri, Turizm Ürününün Farklılaştırılmasında Özel İlgi Turizminin Önemi, Özel İlgi Alanlarının Tespiti Ve Pazarlaması, Turistin Ürün Çeşidini Seçiminde Kararını Etkileyen Faktörler, Davranış Ve Beklenti Araştırmaları, Özel İlgi Turizminde Araştırma ve Geliştirmenin Önemi, Türkiye’de Özel İlgi Turizmine Yönelik Turlar.

Ders Kitabı

A. Sadık Bahçe, Meryem A. Kozak, 2009. Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, İstanbul.

 

Ders: DESTİNASYON YÖNETİMİ                                                   Dönem:            Kredi: (2-0) 2

Destinasyon Kavramı, Turizm Potansiyeli, Uluslararası Tanıtma ve Turizm, Tanıtma Çeşitleri, Tanıtımda Lobi ve Lobicilik, Ülke Tanıtması ve İmaj, Turizm Varlıklarını Tanıtma Stratejileri, Turist Tanıtmada Örgütlenme, Tanıtım ve İmaj Sorunları İçin Öneriler, Tutundurma Planı Geliştirme Süreci, Reklam Ajanslarının Rolü, Bir Tutundurma Aracı Olarak Sponsorluk ve Önemi, Turizmde Tanıtma ve Tutundurmada Etik Sorunsalı, Satış Geliştirme ve Özellikleri, İç Satış Geliştirme Çabaları, Satış Geliştirme Teknikleri, İlişkisel Pazarlama ve Müşteriyi Elde Tutma, Müşteri Şikayetleri.

 

Ders Kitabı.

Gökçe Özdemir, 2008. Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.