T.C. NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ LİSANS PROGRAMI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ SÜRECİ* |
|
İş Akış Süreci |
Görev, Yetki ve Sorumluluklar** |
Üniversiteye İlk Kayıt |
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan adaylar; kayıt için başvurularını şahsen, kanuni temsilcileri aracılığıyla yada e-Devlet kapısı (şahsen başvuru zorunluluğunun olmadığı programlarda) üzerinden yaparlar. Posta yoluyla kesin kayıt yapılmaz. |
Akademik Danışman Ataması |
Öğretim yılı başlamadan önce öğretim elemanları arasından akademik danışmanlar görevlendirilir akademik danışman sorumluluklarına verilen öğrencilerin kayıt yenileme, ders seçme ve mezuniyet gibi işlemleri yanında, diğer sorunlarının çözümüne de yardımcı olmak üzere öğrenim süresi boyunca haftada iki saat zaman ayırırlar. |
Ders Kayıt-Seçme-Bırakma İşlemleri |
Öğrenciler akademik takvimde belirtilen kayıt yeniletme süresi içinde, öğrenci işleri bilgi sistemi (UBS) üzerinden ders alma formunu doldurarak alacakları dersleri belirlerler. Kayıt yeniletme işlemi danışman onayından sonra kesinleşecek olup, kayıt iş ve işlemleri ile ilgili tüm sorumluluklar öğrenciye aittir. Kayıt yeniletme süresi içinde; birinci yıl öğrencileri açılan tüm dersleri, diğer öğrenciler ise öncelikle başarısız oldukları ve daha önceki dönemlere ait dersleri almak zorundadırlar. Öğrenciler, azami ders yükü sınırı (45 kredi) içinde kalmak koşuluyla kayıt yeniletme süresi veya akabindeki akademik takvimde belirtilen ders ekleme çıkarma tarihlerinde danışmanının onayı ile aldıkları dersleri değiştirebilir, sildirebilir veya yeni ders alabilirler. Haklı ve geçerli sebeplerle bu süreler içinde kaydını yenilemeyen öğrenciler, mazeretli ders kayıtları için akademik takvimde belirtilen sürenin sonuna kadar fakültemize başvurmak zorundadır. Fakülte yönetim kurulunca mazeretleri haklı ve geçerli kabul edilen öğrencilerin kayıtları yenilenebilir. Belirlenen süreler içinde kaydını yeniletmeyen öğrenciler, o dönemde derslere devam edemezler, sınavlara giremezler ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar. |
Kayıt Dondurma |
Öğrencilerin kayıtları, belgeleyecekleri önemli ve haklı sebeplerinin bulunması hâlinde, fakülte yönetim kurulu kararı ile azami bir yıla kadar dondurulabilir ve bu süre kanuni öğrenim süresine eklenir. Kayıt dondurma başvurularının yarıyıl başlangıcından itibaren bir ay içinde yapılması gerekir. |
Eğitim Süresi |
Öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmadan lisans programlarını azami yedi yılda tamamlamak zorundadırlar. |
Ders Kredileri |
Ders kredilerinin hesaplanmasında, kredi sistemi (AKTS) uygulanır. Öğrenci iş yükü, ders saatlerinin yanı sıra laboratuar, atölye, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj, iş yeri eğitimi gibi eğitim-öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamanı ifade eder. 1 kredi, 25-30 saat arası öğrenci iş yüküne karşılık gelecek şekilde tespit edilir. Lisans programlarımızdan mezun olabilmek için her bir yarıyıl 30 kredi almak koşuluyla en az 240 kredi tamamlamış olma şartı aranır. Tüm programlarda, müfredatla belirlenen derslerin toplam kredisinin %25'i seçmeli derslerden oluşur. Bu konuda ders içerikleri veya programlar hakkında bilgilerden faydalanılabilir.
|
Üst Sınıftan Ders Alma |
Üst sınıftan ders almak isteyen öğrenciler, genel not ortalaması 2.50’nin üzerinde olmak koşuluyla bir üst sınıftan ders alabilir. Birinci sınıf öğrencileri ise sadece muaf tutuldukları kredi kadar üst sınıflardan ders alabilir. |
Başarılı Dersi Tekrar Alma |
Azami ders yükü sınırları içinde kalmak koşuluyla, öğrenciler notlarını yükseltmek üzere her dönemde başarılı oldukları derslere, devam şartı aranmaksızın, yeniden kaydolarak bunların sınavlarına girebilirler. Bu durumda en son alınan not geçerli sayılır. |
Devam / Devamsızlık |
Öğrencilerin Senato tarafından belirlenen uzaktan eğitim sistemi ile okutulacak dersler hariç, teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80 oranında devam etmeleri zorunludur. Bir dersin devam ve uygulama şartlarını yerine getiremeyen öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavlarına giremezler. Öğrenciler, sağlık raporlarının kapsadığı süreler içinde devamsız sayılır ve bu süre içinde hiçbir derse ve sınava giremezler. Bir dersin devam şartını yerine getirmesine rağmen o dersten başarısız olan öğrencilerin dersi tekrarlamaları durumunda devam şartı aranmaz. |
Sınavlar
|
Öğrenciler, dönem içinde haberli veya habersiz olarak ders saatinde yapılan kısa süreli sınav; yarıyıl içinde yapılan ara sınav; dersin okutulduğu yıl/yarıyıl sonunda akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılan ve o dersin bütün öğrenme çıktılarını ölçmeye yönelik olarak hazırlanan dönem sonu sınavı ile dersin dönem sonu sınavı sonucunda başarısız olunması durumunda açılan ve dönem sonu sınavının yerini tutan bütünleme sınavına girerler. Diğer sınavlardan farklı olarak, bütünleme sınavlarında başarılı sayılabilmek için en az 65 puan almış olmak gerekir. 65 altında puan alan öğrencilerin bütünleme sınav notu yerine dönem sonu sınav notu geçerli olur. Bütünleme sınavına girmeyen öğrencilerin başarı puanı hesaplamasında dönem sonu sınavlarında alınan puanlar dikkate alınır. |
Tek Ders Sınavı |
Bir dersin dönem sonu sınavına girme şartlarını daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezun olmak için tek dersten başarısız olan öğrencilere dönem sonu/bütünleme/yaz okulu sınavlarından sonar, stajlarını yapmamış olsalar dahi tek ders sınavı yapılır. Tek ders sınavında başarılı sayılmak için ara sınav notu dikkate alınmaksızın en az 60 puan almış olmak gerekir. |
Ölçme ve Değerlendirme |
Sınav ve puanlamaya yönelik her türlü etkinliğin ölçme sonuçları, ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci işleri bilgi sistemine (UBS) girilerek duyurulur. Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. Yarıyıl değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavının katkısı ise % 60’tır. Dönem sonu sınav notlarının girilmesinden sonra harf notları belirlenir. AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı; DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlardır. Bir döneme ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o dönemde DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, DC+ ve DD+ olarak ifade edilir. Öğrencilerin daha önceki öğrenimlerinde aldıkları ve fakültemiz tarafından muafiyet hakkı verilen derslerin notları not dökümünde gösterilir ve dönemiçi not ortalamasına katılmadan genel ağırlıklı not ortalamasında dikkate alınır. |
Sınavlara İtiraz |
Öğrenciler başarı notlarına itiraz edemezler; ancak sınav sonuçlarına maddi hata yönünden kesin onay/ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde fakülteye yazılı olarak itiraz edebilirler ve yine en geç beş iş günü içinde itirazla ilgili işlem yapılıp sonuçlandırılır. Bu sonuca tekrar itiraz hakkı bulunmamaktadır. |
İlişik Kesme / Kayıt Silme |
Fakültemiz yönetim kurulu kararıyla, öğrencilerin üniversiteden çıkarma cezası alması, öngörülen kayıt kabul koşullarını yerine getirmediğinin veya sunduğu belgelerin ve verdiği bilgilerin yanlış veya eksik olduğunun sonradan anlaşılması (verilen diploma dâhil tüm belgeler iptal edilerek haklarında gerekli kanuni işlem yapılır) öğrenciler kendi istekleriyle kayıt sildirme taleplerini yazılı olarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına vermeleri durumunda kayıtları silinir.
|
Staj İşlemleri |
Kuramsal olarak öğrendikleri bilgileri uygulayabilmeleri ve iş tecrübesi kazanabilmeleri için fakültemizde öğrenim gören bütün öğrencilerin, iş yeri eğitimi yapmaları zorunlu olup her bölümün sekizinci yarıyıldaki ders planında belirtilmiştir. İş yeri eğitimi, birinci sınıfın sonundan itibaren eğitim-öğretim dönemi dışında ve yaz tatillerinde yapılır. Ancak derslere devam zorunluluğu olmayan ve dört yılını tamamlamış öğrenciler, iş yeri eğitimi komisyonunun onayı ile eğitim öğretim dönemlerinde de iş yeri eğitimlerini yapabilirler. İş yeri eğitim süreleri, fakültemizde öğrenim gören tüm öğrenciler için 90 gün olup bölümler bazındaki iş yeri eğitimi koşulları https://tf.nevsehir.edu.tr/tr/staj-yonergesi adresinden edinilebilir. Ayrıca iş yeri eğitimi işlemleri hakkında daha detaylı bilgi https://tf.nevsehir.edu.tr/tr/staj-islemleri adresinden alınılabilir. Üç günden fazla rapor ve izinler iş yeri eğitimi süresine dâhil edilmez. Öğrenciler, iş yeri eğitimini tamamlayacakları kuruluşları kendileri bulmak zorundadır. İş yeri eğitimine başlamadan en az 15 gün önce; Nüfus Cüzdanı fotokopisi, 1 adet vesikalık fotoğraf, İş Yeri Uygunluk Belgesi, Staj Sözleşmesi, SGK Beyanı ve Devlet Katkısı Formu okula teslim edilmelidir. Sigorta yaptırılan öğrencilerle ilgili sigorta primleri üniversitemizce ödeneceğinden, uygulamanın öğrencilere veya iş yeri eğitiminin yapıldığı kuruluşa getireceği maddi bir yük bulunmamaktadır. Yasanın emredici hükmüne rağmen fakültemize bilgi vermeden “SİGORTASIZ” olarak iş yeri eğitimine başlayanların sorumluluğu, öncelikle iş yeri eğitimi yaptıkları kuruluş ile öğrencilere aittir. Öğrenciler iş yeri eğitimi bitiş tarihini bir dilekçe ile iş yeri eğitiminin bitiş tarihinden bir hafta önce fakültemize bildirmek zorundadır. İş yeri eğitimini yurt dışında yapan öğrenciler, iş kazası ve meslek hastalığı sigortasından yararlanamaz; ancak gerekli koşulları sağladığı takdirde yurtdışındaki iş yeri eğitimleri geçerli sayılabilir. Fakültemiz, İş Yeri Eğitimi Değerlendirme Belgesini öğrencinin talebi üzerine ya kapalı zarfla Iş yerine ulaştırmak üzere kendisine verecek, ya da posta yoluyla (posta pulu gereklidir) iş yeri adresine gönderecektir. İş yeri eğitimi bitiminde ilgili kuruluşun sorumlusu, İş Yeri Eğitimi Değerlendirme Belgesini doldurur, onaylar ve kapalı zarf içerisinde fakültemize postayla gönderir. İş Yeri Eğitimi Komisyonu Fakülte Dekanlığının her bir bölüm için görevlendireceği en az üç öğretim elemanından oluşur. İş yeri eğitiminin değerlendirmesini bu komisyon yapar. İş yeri eğitimini tamamlayan öğrenciler sekizinci yarıyıldaki İş Yeri Eğitimi dersinden başarılı sayılırlar. |
Mezuniyet |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu diploma programının bütün derslerini başarması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir. Mezun işlemlerinin başlatılması için öğrencinin Mezun Bilgi Sistemine kaydolması gerekir. Lisans öğrenimini tamamlayamayan veya tamamlayamayacağı anlaşılan ve ilk iki yılın bütün derslerini başaran öğrencilere, talep etmeleri hâlinde ön lisans diploması verilir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade etmek üzere geçici mezuniyet belgesi verilir. Mezun olan tüm öğrencilere, öğrenim gördükleri diploma programında aldıkları dersleri ve notları gösteren not durum belgesi (transkript) ve ayrıca diploma eki de verilir. |
* Turizm Fakültesi Lisans Programı Öğrenci İşlemleri Süreci, lisans programına kayıtlı öğrencilerin eğitim ve öğretim aşamaları için rehber niteliğindedir. Lisans süreciyle ilgili ayrıntılı bilgiye Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde yer verilmiştir.
**Görev, yetki ve sorumluluklar içeriğinde adı geçen formlar Turizm Fakültemizin web sayfasında (https://tf.nevsehir.edu.tr) da toplu olarak yer almaktadır.