...

Turizm Fakültesi

Havayolu İşletmeciliği Deneyimi, Önbüro ve Yönetimi Dersi Kapsamında Öğrencilerle Paylaşıldı
16/12/2025

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Önbüro ve Yönetimi dersi kapsamında, havayolu işletmeciliği alanında sektörel deneyime sahip Busecan Uygur Özgen öğrencilerle bir araya gelerek havayolu hizmet süreçlerine ilişkin bilgi ve deneyimlerini paylaştı.

Gerçekleştirilen ders kapsamında havayolu işletmelerinde önbüro benzeri hizmet süreçleri, yolcu ilişkileri yönetimi, hizmet standartları, operasyonel koordinasyon ve kriz anlarında müşteri memnuniyetinin sürdürülebilmesi gibi konulara odaklanıldı. Havayolu sektöründeki hizmet yapısının, konaklama işletmelerinin önbüro departmanlarıyla benzer yönleri üzerinden yapılan aktarım, öğrencilerin farklı turizm alanları arasında bütüncül bir bakış açısı geliştirmelerine katkı sundu.

Oturumda özellikle; check-in süreçleri, yolcu beklentilerinin yönetimi, hizmet kalitesi algısı, zaman yönetimi ve iletişim becerilerinin önemi üzerinde durulurken, havayolu işletmelerinde uygulanan standart operasyon prosedürlerinin (SOP) önbüro yönetimiyle olan benzerlikleri örneklerle açıklandı. Böylece öğrenciler, edindikleri teorik bilgileri havayolu sektörü özelinde değerlendirme ve karşılaştırma imkânı buldu.

Öğrencilerin ilgiyle takip ettiği ders, soru-cevap bölümüyle interaktif bir şekilde tamamlandı. Programın sonunda, ders kapsamına sunduğu katkılar ve paylaşımları dolayısıyla Busecan Uygur Özgen’e teşekkür belgesi takdim edildi.